Holtág

Olyan blogszerű

Halihó!

Most ez olyan blogszerű lesz, saját élményekről, csak hogy jelen maradjak az éterben.

Voltam Bécsben. Péntek délkörül kimentem, szombaton 2-re értem vissza. Az apropó: Dave Matthews Band koncert.

Sajnos a sógoroknál keletebbre nem jött az európai turné, így amikor megláttam, hogy alig 3 óra utazással megnézhetem őket, akkor azonnal lecsaptam. Olyannyira nem voltam ezzel egyedül, hogy összesen 2db jegy maradt addigra, mire megvettem a sajátomat. (Ha hozzáteszem, hogy a jegyár 5számjegyű volt, kb. 7000 darab volt belőle és hogy az eset december elején történt, a koncert előtt majd' 3 hónappal, akkor ez nem kis teljesítmény.)
 

Pénteken busz a Népligetből, Budapest-M1-Hegyeshalom-Bécs. Közel volt, kényelmes volt, a buszjegy relatív olcsó volt. A koncert helyszínétől egy metrómegállónyira tett le, így az első utam odavezetett, hogy este ne álljak bambán, higy mivan..

Helyszín: Gasometer.
Ha láttál már nagy bevásárlóközpontot (pl. Aréna), akkor sem láttál még igazán nagyot (pl. Gasometer :)).


 

Hogy tiszta legyen: Az egész amit látsz gyakorlatilag egy kisebbfajta városrész. A 4 hengerszerű cucc, plusz az épületek mind-mind hoteleket, mozikat, boltokat, kajáldákat rejtenek. Ha a parkoló autókat veszed viszonyítási alapnak, akkor talán látható, hogy mekkora is ez a dolog. Az egyik henger alagsorában(!) van egy kb. Kisstadion méretű zárt koncertterem, ott volt a buli.

Miután úgy 40-45 perc keresgélés után rátaláltam a helyszínre, hátraarcot vettem és elindultam szállást elfoglalni, várostnézni.

Első érdekes "szociológiai megfigyelés": Metró (2/3ad akkora város mint Budapest, de 5 vonal van nekik belőle), jön az ellenőr. Persze csak miután elkezdte a mellettem ülők jegyeit nézegetni, akkor jöttem rá, hogy ellenőr, ugyanis kb. 25-30 év körüli, nagyon jólöltözött fiatal srác volt, minden jelzés (karszalag) nélkül. Az itthoni "biztonsági szolgálatos" emberkék után igencsak meglepődtem. Az eset pedig nem egyedi, mert amikor leszállt, a másik kocsiból leszállt a társa is, dettó ugyanolyan fiatalon, kikenve-kifenve. A koncertjegy érvényes volt a metróra is, így minden gond nélkül utazgattam egész nap.

A szállásom a lehető legközpontibb helyen volt, egy nyugodtabb kis utcában. Diákszállás volt az ára és az emeleteságyak alapján, 3-4 csillagos szálloda a kiszolgálás és a hely állapota alapján. Durva.

Séta a Mariahilferstraße-n, második érdekes "szociológiai megfigyelés": Rendkívül sokan kéregetnek. Nem a leülős-esdeklős kéregetők, hanem azok, akik simán odajönnek, hogy adjál nekik aprót. Volt köztük viszonylag jólöltözött 40-es, lepusztult hajléktalan, de huszonéves szakadt punk is. Ja és az egyik, amelyik odajött, simán el tudta mondani angolul,  hogy mit akar, amikor látta, hogy nem értem amit az anyanyelvén mond. Kíváncsi lennék nálunk 10-ből hány alkoholista vagy hajléktalan lenne erre képes.

A szállásra visszafelé be egy Sparba, azt ismerem, van itthon is. Sör megkeresése, megtalálása, erős meglepődés. Kb. 15-féle sört árulnak, ebből 10-et itthon is kapni és mindegyik jóval olcsóbb, mint nálunk. A márkásabb söröket is egy euro alatt megkapod. Vettem Ottakringert, azt ismerem is, de nálunk úgyse azt veszek (pedig nagyobb helyeken lehet kapni), mert drága. Ott kb 140 forintnak megfelelő juró. Szállásra vissza, sör, beszélgetés az amerikai szobatársakkal, koncertre indulás.

Metró, vissza a Gasometerhez (hála az égnek egy vonalon volt a szállásom és a koncert).

Korán odaértem, Sparba be, Ottakringer, főbejárat előtt elfogyaszt az utcán, bent azért már mégse.
Harmadik érdekes "szociológiai megfigyelés": Jólöltözött csajszi, lehet vagy 25 éves, jön ki a plázából, kezében mekis papírzacskó és mekis papírpohár-kóla-szívószál, kiér, körülnéz a földön, keres egy nem teljesen elszívott cigit, felveszi, lefújdossa róla a koszt, rágyújt. Ennyi. Fejlett ország.

Sör után koncertre be, félóra sorbanállás a bejutásig, negyedik és egyben utolsó érdekes "szociológiai megfigyelés": A szekusok diákmunkások. Nincs szükség 2m x 2m-es debella kopasz állatokra, mert mindenki tudja mi a rend és senki sem tülekedik, verekszik, mindenki udvarias és betartja a szabályokat.

Koncertkezdés 20.00, előzenekar az Alberta Cross. Nem tetszik a zenéjük, túl egysíkú, de azért végignézem. A legelején kijön maga Dave Matthews és bekonferálja őket. Laza arc.

21.10. Felsétál a színpadra a zenekar, elkezdik, extázis.
23.45. A második visszataps szám után lesétál a zenekar, végleg, extázis.
00.15 Visszaérek a szállásra. Extázis.

Iszonyat profin nyomták le az egészet, minden pénzt megért.

Kifelé elég sok magyar szót hallani, de nagyon fáradt vagyok, nem megyek oda senkihez, hogy igyunk meg sört, vissza akarok érni a szállásra az utolsó metróval.

Életem egyik legfaszább koncertje volt, de már így is nagyon hosszúra nyújtottam ezt a beszámolót, így most még pár videó és befejezem.

Az összes az új albumról van:

 

 

 

 

 

Legyetek rosszak!

Puszi, Pacsi, Pááá!

Basementman 1 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://holtag.blog.hu/api/trackback/id/tr11778142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dedibácsi 2010.02.24. 15:19:43

Csak megerősíteni tudlak:
életre szóló élmény volt!

Reméljük legközelebb keletebbre is jönnek!! :)
süti beállítások módosítása