Holtág

Másnaposok

"Az év vígjátéka"... Hírdetik a mozik kapujában. Természetesen nem a filmet akarom lehúzni, de egy ilyen cím nem feltétlenül a minőséget jelenti, és jelen esetben, a 2009-es vígjátékfelhozatal elég gyengére sikerült. De... Nem sok film mondhatja el magáról, hogy a bemutatója után még 5 hónappal (!) is vetítik a mozik, mert annyian látni akarják.

A nem mindennapi nézőszám is mutatja, hogy a film nem mindennapi. A történet egyébként nem újdonság, a vígjátékírók szeretik megeleveníteni a legénybúcsúkat, amikor a vőlegény még egyszer utóljára kirúg a hámból, esetleg férrelép, de mindenképpen mókás kalandokba keveredik. Viszont ebben a filmben, mind a megvalósítás, mind a történet váratlan csavarokkal van teletűzdelve.

Kezdjük ott, hogy a rövid kis "before-party" után rögtön másnap reggel ébredünk, totál másnaposan, és semmire nem emlékszünk magából a buliból. A vőlegény eltűnt, másnap pedig esküvő. Mit tennénk ilyenkor? Hőseink, Phil, Stu és Alan úgy döntenek, maguk járnak utána a történteknek, de másnaposan, amnéziával, igen nehéznek bizonyul a dolog.

A rendező, a részegen-őrjöngés teljes kihagyásával fricskát mutat a hasonló kategóriájú filmeknek. És egyben azt is bizonyítja, hogy híres színészek nélkül is lehet jó vígjátékot csinálni, ugyanis a szereplők mind kevésbé ismert, ám annál tehetségesebb színészek által vannak megjelenítve.

Az egyetlen negatívuma a filmnek, hogy az egyedi poénok közé (holokauszt-gyűrű, Mike Tyson tigrise, stbstb), sok átlagos, illetve agyonjáratott vicc is bekerült, de szerencsére ezt a karakterek bőven ellensúlyozni tudják.

Összességében a film nem volt rossz, akár még többször is megnézhető. Az imdb-s értékelés alapján 8 pontos, de szerintem egyezzünk ki egy 7.5-ben. :D

link: http://port.hu/masnaposok_the_hangover/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=102478

 

daire 7 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://holtag.blog.hu/api/trackback/id/tr241528156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Smeo 2009.11.18. 10:26:09

Nekem nagyon tetszett, és van benne valami, ami rengeteg hasonló filmből hiányzik. A realitás képzete. Hülyén hangzik, mert elég irreális a film, de rengeteg olyan motívum van benne, amitől kicsit a valóságba helyezi a figurákat, ráadásul használja azt az elemet, ami szerintem az Így jártam anyátokkal-bal is nagyon hangulatos; A valóság látszatát keltő fényképek (Így jártam anyátokkal-ban a főcímben, Másnaposokban a végén)
Én nem értek túlságosan a filmekhez, de személy szerint nekem ez nagyon tetszett:P

daire · http://daire.freeblog.hu/ 2009.11.18. 13:18:13

igenigen, a partyfotók...:) egyébként nagy HIMYM rajongó vagyok

Picasso 2009.11.18. 18:49:47

Te Smeo, mi lessz a linkel? :D
Leírtam e-mailben, hogyan kell. Nem kaptad meg?

Basementman 2009.11.18. 20:39:25

HIMYM Powa!

Másnaposok iszonyat erős 8-as kell, hogy legyen. Ami miatt levonok, az az "átlag" karakterek. Eltúlozták a "butakövér", a "macsó" meg az "okos" formáját.

Amúgy üt. Nagyot.

daire · http://daire.freeblog.hu/ 2009.11.19. 00:46:35

@Basementman: a "butakövér" figuráját tényleg kicsit túlzásba viték, de Phil nem hiszem, hogy macsó. Inkább csak képtelen felnőni egészen. Stu sem a klasszikus okostojás-alkat. Szerintem. De ez csak az én vélemények ofkorsz.

Smeo 2009.11.19. 23:08:55

Hát nem igazán kaptam meg:S
süti beállítások módosítása